miercuri, 22 noiembrie 2017

Capturi in ploaie

In perioada 17-19 Noiembrie, cand multi pescari deja si-au pus lansetele la pastrare, eu si cu bunul meu prieten Gabi, am facut o partida pe acelasi Varlaam. La inceputul saptamanii, inainte de partida, vremea parea sa fie buna, chiar urma sa avem parte de soare. Din pacate prognoza s-a schimbat si din soare, s-a transformat intr-o ploaie mocaneasca si rece.


Vineri de dimineata ajung pe balta si sunt intampinat de un peisaj tipic de toamna tarzie, burnita, copacii erau goi, pe jos era un strat de frunze, totul era ud. Incep sa ma instalez, intre timp incepe o ploaie mocaneasca. Inainte sa plec de acasa m-am uitat pe prognoza si urma sa ploua pentru urmatoarele 24 de ore, cu mici intreruperi. Psihologic eram pregatit pentru asta. Reusesc sa termin undeva in jurul orei 12, dar ploaia nu se oprea pentru a putea sa caut locuri.


Dupa putin timp ploaia se opreste si reusesc sa intru pe apa pentru a-mi baliza locurile. Dupa o ora ma intorc la mal, imi pun pe fiecare lanseta momeala si le plantez. La carlig am folosit bile mici, de 16 mm si pop-up de 10 mm, cu diverse arome. Carlige mici de 6, iar ca nada am folosit o combinatie de bile mici cu seminte si pasta. Pe fiecare montura puneam undeva la 200-300 g de nada. Am incercat sa calibrez cumva si ansamblul de semnalizare a trasaturii, am mutat greutatea swingerului pe la jumatate, nu aveam nevoie de intreaga greutate pentru ca nu batea vantul. Ma temeam ca datorita lipsei vantului pestele nu va fi pus in miscare si voi avea o partida din nou fara peste.


Imediat intunericul s-a lasat asupra baltii, dar frigul nu se resimtea puternic. Probabil faptul ca temperatura apei era undeva la 9 grade, ajuta ca aerul din imprejurimi sa fie cu 1 grad mai mult. In cursul noptii am fost trezit de cateva bipuri slabe, din pacate era doar un caras, care poftise la bile. Nu am mai repozitionat montura. De dimineata am plantat-o in apropierea malului, in speranta ca voi avea parte de surprize. Pe la ora 11, am parte de un run de toata si incep un drill foarte interesant, care a durat undeva la 15 minute si cu inchieierea lui un prim peste pe salteaua de primire.


Un superb crap de 11,5 kg, care imi animase partida. Deja pentru mine faptul ca prinsesem peste, avand in vedere vremea si perioada anului, era un mare plus. Trasatura a venit de pe o apa de 3,8 m adancime, practic era sus pe un prag, care cobora de la 3,8 m spre 4,2 m. Substratul era nisipos, nu era piatra dar era ceva tare si cunoscand zona mi-am dat seama despre ce este vorba. Am replantat montursa si seara a venit cu un ospat pe cinste.



Nimic nu e mai frumos pe balta, cand ai parte de mancare calda pe o vreme rece. In jurul orei 11:30 in somn aud statia cum incepe sa urle in incercarea disperata sa ma trezeasca. Intr-un final ma trezesc, ies din cort si incep un drill foarte interesant. Pestele parea mai mare, in 10 minute era in minciog si de acolo in salteaua de primire.


Avea 14,3 kg un peste mai mare si tot special. Ploaia continua in reprize si mai era si un fel de burnita care intra in haine. A doua zi de dimineata, vremea s-a schimbat, vantul a inceput sa bata cum trebuie pentru standul meu, dar din pacate prognoza arata ploaie in jur de ora 12, asa ca am strans si am plecat. 

Aceasta a fost ultima partida de anul acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu