marți, 16 august 2016

Partida fulger!

Dorul de pescuit si dorinta de a prinde un peste, m-au fortat sa fac o partida pe Moara Vlasiei. Un lac nu tocmai pe gustul meu, dar aveam garantia ca voi prinde peste, fie ce-o fi. Hotararea am luat-o chiar cu o seara inainte, am sunat si am facut rezervare spre coada baltii. Am plecat dimineata plin de speranta si ajuns pe balta, am inceput sa imi intind sculele. Problema mea era ca aveam pe mulinete fir de 0.45 si cu aruncatul din mana nu prea se pupa. Nu mai spun ca am uitat acasa cobra si umbrela.

Revenind la partida, aveam la mine vreo 5 kg de bile semi solubile si imprumutand de la un vecin de stand cobra, am nadit 1 kg din prima, urmand sa intretin daca veneau trasaturi. La carlig aveam diferite combinatii, ba snow man, ba bila simpla fie tare, fie solubila. Ce m-a impresionat a fost aruncarea cu lansetele Velocity, care in ciuda diametrului mare, au aruncat foarte bine, iar confirguratia de inele 50-16, si-a facut cu brio treaba. Sa zic sa fie vreo 90 de m de pe un mal pe celalalt in zona unde ma aflam si simteam ca pot sa arunc lejer pana pe malul celalalt. De multe ori am pus mana pe tambru sa opresc desfasurarea firului, tocmai din frica de a nu ajunge cu plumbul pe celalalt mal. Dupa ce arunc toate monturile la apa, ma pun pe asteptat


Pe la ora 7:30 am cateva bipuri si un run foarte timid, ridic lanseta si mulinez. Imi dau seama ca nu am peste, pun pe seama faptului ca na se mai intampla si ratari. Mai nadesc putin si astept iar trasatura. Trec undeva la 50 de minute si de data asta am un run foarte frumos, ridic lanseta si iar nu am peste. Ceva se intampla, decid sa schimb acele si sa pun niste ace mai mari, cu deschidere mare. Nu trece mult timp si mai vine o trasatura si iar nimic, schimb si la lanseta aceasta acul si le scot din apa si pe celelalte si pun ace nr 4. De aici in colo partida a mers exact cum trebuie, dar era deja ora 10:00, practic am pierdut 3 pesti pana mi-am dat seama care e problema si pana am reactionat. Pe la 10:30 vine si primul peste, avea undeva pe la 7-8 kg. 


Nadesc din nou, 3-4 maini de bile si pe la 12 am un run de toata frumusetea. Un peste destul de rau, care a crosetat de 2-3 ori celelalte fire si m-a dus din dreapta in stanga si invers. Puteam sa pun presiune pe peste, dar nu am vrut pentru a nu-l rani. Pestele era ceva mai marisor si era un crap sui. Il estimez undeva la 10-12 kg, nu am stat sa il cantaresc. 


Dupa drill si eliberare, deja se facuse ora 12:30, am lansat din nou si m-am apucat sa strang incet, incet. La ora 2 plecam de pe balta, in primul rand datorita caldurii si pentru ca mi-am uitat umbrela acasa. In mod normal nu as fi postat aceasta partida, dar am considerat important sa precizez intamplarea legata de ace, care poate oricad sa se intample. Asa ca in momentul in care aveti mai multe trasaturi ratate, incercati sa schimbati ceva, fie montura, fie marimea acului, fie prezentarea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu