marți, 7 iunie 2016

Varlaam Sectorul B

Sectorul B de la Varlaam, este un lac foarte promitator, atat prin prisma capturilor, cat si pentru frumusetea pe care o ofera. In primul rand este mult mai mare fata de Sectorul A, iar abordarea poate fi extrem de dificila, pentru simplu fapt ca sunt mult mai multe zone cu mal, iar zonele de pietris sunt foarte inguste si mici. Poti sa te plimbi si o ora si sa nu gasesti nici macar un loc bun. Sectorul B este mult mai interesant ca si structuri vizibile, dar nu are aceleasi diferente majore de adancime ca A. Ce nu mi-a placut, a fost faptul ca vantul te bate continu, de la ora 10 pana seara la 20, practic nu prea ai cum sa intri pe apa sa plantezi, pentru ca vantul te duce unde vrea el.


 Perioada aleasa a fost 14-16 Mai, fiind una dintre cele mai bune pentru pescuit. Nada aleasa au fost boilies ready made, Source, fara sa ies din tipar cu absolut nimic. Am cautat in jur de 3 ore, si nu am reusit sa gasesc mai mult de 5-6 locuri interesante. Exista mici petice de piatra, intr-o mare de namol urat mirositor. Sunt sigur ca pestele se hraneste chiar si pe acele zone de namol, dar cred ca trebuie sa abordezi cu totul diferit partida, incercand sa pescuiesti cu pop-up, plumb usor si plat, saculeti cu spartura si pufuleti solubili, cu totul alta munca.



 Un lucru diferit fata de sectorul A este confortul in stand sau mai precis lipsa acestuia. Daca pe sectorul A, exista piatra, exista prize, exista umbra, pe B exista noroi, exista vant, exista soare. Partidele din Aprilie si Mai pot fi facute fara probleme, dar cele din Iunie - August, cred ca vor fi mortale la propriu :). Amenajarea standurilor nu prea exista, stai efectiv pe drum si incerci sa eviti sa iti pui cortul intr-o zona unde exista posibilitatea sa se creeze balti. Ca sa va faceti o idee o sa pun o poza si cu standul de pescuit




Incercarea noastra de a ne face comozi a cam esuat, pentru ca nu aveam cum sa tinem umbrelele deschise, cand vantul batea constant. Desi aveam la umbrela 2 picheti, cu greu facea fata vantului. Problema cea mai mare pentru noi o reprezenta iesirea la mal cu barca, nu prea aveai cum sa iesi fara sa te ajute cineva.

Revenind la partida si rezultatele acesteia, ce pot spune este ca trasaturile au respectat un program destul de strict, intre 4:30 si 6 dimineata, la toate cele 3 seturi de lansete. Atat eu cat si vecinii de stand au prins peste intre respectivele ore. Pestii noi, introdusi anul trecut, arata ca cei unguresti, rotunzi ca niste monede.


Pestele de mai sus, desi nu pare foarte mare, avea 12,5 kg. Avea o gura si un cap  foarte mari, iar drillul cu un astfel de exemplar a fost destul de lung.


Am reusit sa prind 4 pesti, cate 2 in fiecare dimineata, dar cel mai mare peste a fost cel de 12,5 kg. Nu cred ca alta tactica mi-ar fi adus capturi mai mari, dar ceea ce am observat este ca poti crea spatii mari nadite. Cu alte cuvinte poti sa te folosesti de nadiri mai substantiale fata de sectorul A. Daca pe sectorul A iti este frica sa nu cumva sa pui prea multa nada, pe sectorul B, cu cat mai multa nada, cu atat mai bine. 

Daca voi face aici mai multe partide, cu siguranta imi voi da seama de cea mai buna abordare si de eventuale trasee ale pestiolor. Intrand doar cu prodding stick, am reusit sa vad o mica parte, chiar daca am lasat cateva h-uri pe balta, nu au fost suficiente sa imi fac o idee. Sectorul B ramane o balta care trebuie sa se dezvolte, care va produce cu siguranta capturi pe 2-3 ani, iar daca nu va fi pescuita atat de intens ca A, va ascunde multe trofee.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu