luni, 20 iulie 2015

Moara fara taine

Cu siguranta pentru multi, lacul Moara Vlasiei, nu mai reprezinta de mult o balta de interes. Ea se preteaza foarte bine celor care sunt la inceput. Insa sunt pescari de moara cum se zice, care weekend de weekend sunt prezenti pe balta. Pentru mine unul Moara a fost un fel de refugiu, in momentele in care nu aveam timp de o partida serioasa sau vremea era de asa natura incat pe alte balti mi-ar fi fost greu sa prind.

Datorita vremii extrem de calde si a timpului limitat, am facut o partida de numai 16 ore pe Moara Vlasiei. Am ajuns seara pe la ora 6 acolo. Ca nada, m-am hotarat pe niste bile care mi-au lasat o impresie foarte buna, si anume Carptec de la Dynamite Baits. Am abordat extrem de simplu planul de nadire si anume, 1 kg l-am nadit din prima cand am ajuns, iar celalalt kg, urma sa il pastrez pentru nadirea de intretinere. Avand in vedere caldura de afara, puteam sa optez si pentru seminte, dar venisem sa ma si odihnesc, nu doar sa prind peste.

 

Pe la ora 7 seara, aveam toate monturile in apa si eram in asteptare. Dupa maxim, jumatate de ora, vine si prima trasatura, un drop. Nu stau mult pe ganduri si ridic lanseta de pe rodpod, imi dau seama ca este un exemplar micut, care venea destul de usor la mal. Am reusit repede sa il bag in minciog. Era un crap de 5 kg, care venise la un snow man cu o bila de 20 si un pop-up mulberry de la dynamite baits. Eliberez imediat pestele si reimprospatez momeala si lansez montura cam in acelasi loc. Dupa care urmeaza o pauza de 2 ore, in care mai apar cateva bipuri fara valoare. Intamplarea face ca inainte sa plec la peste, am verificat senzorii si unul din ei nu mai avea baterie, fiind o baterie mai ciudata, nu am reusit sa o gasesc si am ajuns pe balta fara, iar un sensor era pe post de stativ. Culmea ironiei, chiar la acel sensor am trasatura. Acum eu eram plecat la un stand vecin, cand sunt strigat de sotie, ca trage la una dintre lansete, mi-am dat seama imediat despre ce e vorba. Simt lanseta destul de grea, ceea ce nu e normal pentru pestii de moara, care de obicei se lasa dusi de val. Ei bine pestele asta ducea o lupta pe viata si pe moarte. Timp de 15 min, m-a tinut intr-un drill de toata frumusetea, vazusem ca e mai marisor. L-am lasat sa plece de 3-4 ori mai in larg, dar nu se dadea batut. Intr-un final reusesc sa-l bag in minciog.


Il cantaresc si avea 14 kg, superb exemplar, din pacate, ca mai toti pestii de pe Moara, gura era carne vie. Vine un coleg cu o solutie mai buna, de la Nash si ii dam din plin. Dupa poze il eliberez cu o oarecare parere de rau pentru starea in care se afla. Asta e balta, iar un peste care se hraneste frenetic, cu siguranta are multe de pierdut, la cate fire si monturi sunt in apa, e aproape imposibil sa nu fie prins de 3-4 ori pe luna, ceea ce e foarte mult si nu are timp sa se refaca. 




Restul noptii a trecut usor si fara sa fiu deranjat de nici macar o trasatura, poate caldura sa fi fost de vina, sau poate ca faptul ca nu am mai nadit ceva mai mult. Oricum pentru mine partida era deja reusita.
Dimineata ma trezesc pe la 6 si cum e de obicei pe Moara Vlasiei, te trezesti intr-o forfota de masini si pescari, care vin sa pescuiasca la 12 ore. Reimprospatez momeala si nadesc cu cateva bile, cu speranta ca mai intra ceva pana la plecare. Orele treceau si nu se intampla nimic.

 
Fiind foarte cald, pe la 10 dimineata vroiam sa plec, pana atunci am strans cortul si paturile, ramanad doar lansetele. Pe la 9:30 incepe un run de toata frumusetea. Dupa un drill destul de scurt pun pe salteaua de primire, un comun de 8 - 9 kg. Nu ii mai fac poze, pentru ca era deja foarte cald.

Pentru o partida de 16 ore, am avut doar 3 trasaturi, dar un maxim bun de 14 kg, iar cum eu nu imi doresc sa depasesc recordul pe cantitate al lacului nu m-am suparat. A fost o partida mai mult decat reusita pentru mine, cu 3 pesti. Cel de 8 kg fiind ca un bonus. Cred ca foarte important in economia partidei a fost pop-upul, fara de care nu cred ca as fi avut astea 3 trasaturi. Pe toate lansetele am folosit cel putin snowman. Daca probabil nu as fi avut trasaturi, as fi incercat si pe pop-up simplu. Concluzia ar fi ca pe Moara Vlasiei, orice moment este propice pentru peste, chiar si canicula de 35 de grade.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu