luni, 20 aprilie 2015

Vreme rea!!

Deja cred ca sunt urmarit de ghinion cand vine vorba de pescuit, ultimele 3 partide facute pe Varlaam au fost esecuri totale. Schimbarile de vreme au fost extreme, trecandu-se de la cald la frig intr-un timp foarte scurt. Ca si anul trecut cand in Noiembrie de la o vreme frumoasa s-a trecut la cod portocaliu de vand si ulterior la ninsoare, asa s-a intamplat si la prima partida de anul acesta, cand vremea s-a schimbat chiar inainte de a ajunge pe balta.

Undeva in Ianuarie mi-am programat aceasta partida de inceput de sezon, iar oarecum imi creasem ceva sperante ca voi reusi sa prind cel putin 1 peste peste 10 kg. Standul pe care am pescuit era A6, unul dintre standurile bune, care a dat peste in orice anotimp.



Din nou vremea si-a facut simtita prezenta in aceasta partida, iar in momentul in care am ajuns pe balta, a inceput o ploaie mocaneasca. Am incercat sa caut locuri bune pentru a-mi plasa montura, insa nu am reusit sa gasesc decat 2 locuri interesante, cu substrat pietros si adancime mai mare de 3 m. Celelalte 2 monturi am zis sa le pun la adancimi mai mici, cu una m-am dus pe apa de 2 metri, iar cu cealalalta pe apa de 1,6 m. Faptul ca locurile erau extrem de greu de gasit nu ar fi fost o problema, cea mai mare problema o reprezenta ploaia si vantul, care dupa ce gaseai un loc te ducea imediat.

Numai pentru a sta in cort si a astepta trasatura, iti trebuia o tarie de character. Ploaia nu s-a oprit decat vreo 4 ore din cele 45 petrecute pe balta. Asta spune multe despre cat de greu a fost.




Am avut mai multe trasaturi, dar toate au fost anemice, de caras, in ultima instanta reusind sa prind unul dupa ce a tot zanganit senzorul.


Vremea a fost factorul cheie, de Luni pana Vineri, vremea a fost superba, dar Vineri pe la 12:00 a inceput sa se strice, culminand cu stransul echipamentului pe o ploaie mocaneasca. Tot echipamentul era ud fleasca atunci cand am ajuns acasa, cortul fiind cel care a avut cel mai mult de suferit.

Pentru cei care vor sa isi programeze partide de pescuit cu luni inainte, mai bine mergi pe un loc mai prost, dar pe o vreme buna, decat pe un loc consascrat pe vreme proasta. Nu vorbesc aici de partidele de vara, cand poti prinde foarte bine dupa ploaie pentru ca se oxigeneaza apa si pestele se hraneste, vorbesc de partidele de primavara si toamna, cand apa e rece, iar o ploaie nu face nimic decat sa raceasca apa si mai mult.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu