luni, 27 aprilie 2015

Schimbarea unui lac

Ma confrunt din ce in ce mai mult cu un pescuit dificil, dar si frumos pe Varlaam. Ultima partida m-a facut sa trec de la extaz la agonie in secunde. Uni au prins extrem de bine pe aceasta balta, alti au stat cate o saptamana si au prins un peste, iar acela nu a avut nici 10 kg. In acelasi timp balta s-a schimbat fata de anul trecut, cand era de ajuns sa ai montura pusa intr-un mal si prindeai peste dupa peste, acum in schimb e destul de greu sa provoci trasatura.

Ajuns Vineri pe balta pe la ora 1 pm, am inceput sa ma instalez, iar pentru inceput am zis sa imi caut locuri unde sa imi pun monturile, am reusit sa gasesc mai multe locuri bune si am zis sa am monturile pe adancimi diferite. Aveam o montura pe apa de 3 metri, una pe apa de 2,2 metri, iar celelalte 2 erau pe 1 metru si ceva.


Pe la ora 17 eram cu toate monturile in apa si savuram o bere rece. Asteptarea trasaturii nu a fost una lunga, undeva la ora 10 seara aud statia, am un moment de incertitudine, dar reactionez pana la urma. Ridic lanseta de pe rod pod si incep drilul, care a durat 10 secunde, dupa care imi dau seama ca pestele se indreptase spre o agatatura. Constientizez ca firul este blocat si ma urc in barca cu un coleg de stand, ajung in locul unde era agat firul, dar din pacate pestele nu se mai afla in capatul celalalt.
Replantez si revin la mal.


Trasatura a venit din coltul standului A9, de pe o zona cu apa de 1,5 m. A doua zi am inceput cautarea de locuri mai bune si am reusit sa gasest un platou la aproximativ 80 de m de mal. De asemenea am mai gasit o zona cu apa de 2 m si cu substrat pietros, undeva in dreapta standului.


In poza de mai sus se pot vedea foarte bine respectivele zone. De data aceasta am plantat 2 monturi pe apa de 2 metri pe baliza din dreapta, una in dreapta ei si una in stanga, o montura am pus-o pe platoul gasit in mijlocul apei, iar ultima am pus-o pe locul de unde am avut trasatura.



Duminica la ora 6 ma trezeste un run de toata frumusetea, ridic lanseta de pe rod pod si de multe ori chiar daca esti in drill nu iti dai seama daca ai peste sau nu imediat. In capul meu era ca nu am cum sa nu am, din pacate nu pot sa imi dau seama ce s-a intamplat, dar pestele ori nu s-a intepat cum trebuie, ori a reusit cumva sa scuipe montura.


Dezamagirea este imensa in momentul in care stai 2 zile si ai 2 trasaturi, iar din astea 2 nu reusesti sa pui macar un crap pe salteaua de primire. In fond asta este pescuitul la crap, daca ai prinde extrem de usor, nu ai mai veni pe aceasta balta, te-ai duce in alta parte unde exista provocare. Varlaam este un lac diferit de celalalte din jurul Bucurestiului. Nu poti sa il pescuiesti normal. Hrana este din abundenta, iar pestii fata de anul trecut au capatat un comportament mai suspicios, sunt mai atenti cand se hranesc si au capatat o oarecare experienta in a scapa de monturi chiar daca acestea sunt executate correct.

De departe este printre cele mai grele lacuri, avand in vedere frecventa capturilor, intr-o saptamana pot fi numarate pe degetele de la o mana. Primavara trecuta toata lumea prindea daca era pe un stand bun. Acum totul este mai greu.





O sa revin pe acest lac, desi nu a fost darnic cu mine, iar in 6 partide mi-a oferit 3 pesti. Nu stiu pe ce stand sa revin si cum sa abordez partida, dar unul dintre locurile pe care as vrea sa pescuiesc este A8, sper doar sa il prind liber.

Pentru cei care vor sa pescuiasca la Varlaam, inarmati-va cu multa rabdare!!!










 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu