luni, 1 septembrie 2014

Selectia pe carpodroame

Marea majoritate a pescarilor se bucura sa prinda peste dupa peste, nu conteaza marimea ci conteaza sa aiba acele cateva minute de drill, dar sunt pescari pentru care numarul de trasaturi nu are importanta si isi doresc mai mult pesti mari, trasaturi putine. Acesta fiind si cazul meu, am ajuns intr-o seara pe Moara Vlasiei, este o balta suprapopulata, iar exemplarele care predomina fiind cele intre 6 si 9 kg. Exemplarele mari sunt foarte greu de prins tocmai din pricina pestilor mai mici care ajung de cele mai multe ori inaintea celor mari.

Poti sa incerci sa eviti pestii mici facand in asa fel incat sa nu nadesti foarte mult si sa folosesti bile cat mai uscate si fade din punct de vedere al mirosului. La ultima partida de pe Moara Vlasiei s-a vazut clar ca poti face lucrul acesta, daca nu iti doresti trasatura dupa trasatura de la pesti de 5 / 7 kg. Langa mine era un pescar care utiliza metoda clasica pentru multe trasaturi, arc naditor, boabe de porumb de plastic. De la ora 6 seara cand amandoi am terminat de instalat lansetele, el a avut trasaturi constant la 30/50 de minute, cumuland undeva la 7 pesti pana l-am avut eu pe primul. Eu am fost multumit pentru ca primul peste a fost un exemplar undeva la 13 kg, iar vecinul de stand chiar daca avusese 7 pesti, niciunul nu depasea 7 kg.


Dupa acest peste situatia s-a mai calmat si la colegul meu, iar trasaturile s-au imputinat, reusind sa mai prinda decat un peste pana dimineata, de partea cealalta, eu m-am bagat linistit in cort, dupa ce am mai nadit putin. Nu a durat mult si sunt trezit intr-un ritm alert de un run, iar statia de la senzori urla, avertizandu-ma ca am un peste la una dintre lansete. Ies din cort, ridic lanseta de pe rod pod si simt ceva la capatul celalalt al firului, drillul a fost unul destul de spectaculos, avand in vedere marimea pestelui. Dupa aproximativ 10 minute reusesc sa bag in minciog un al doilea crap de 2 cifre.




Dupa acest peste am mai avut o trasatura spre dimineata, dar nefiind un run nu i-am acordat importanta cuvenita. A doua zi am strans in jurul orei 12 si am plecat multumit spre casa. Concluzia este ca poti face selectie chiar si pe balti suprapopulate si cu exemplare foarte multe intre 5 si 10 kg. Nu este un lucru garantat 100%, dar in mare parte tactica ar fi in felul urmator:

- se nadeste putin, nu cantitati foarte mari, undeva la 1 kg de bile este suficient, iar dupa fiecare peste se mai nadeste cu cate 2 3 maini,
- bilele trebuie sa fie uscate si cat mai fade, trebuie sa ai incredere, iar raspunsul va venii imediat
- la carlig nu se folosesc pop-uri sau alte lucruri stridente,

Ce am mai incercat in aceasta partida este sa pescuiesc cu 3 lansete in loc de 4, lucru care a fost mai usor, iar in partide de nici 24 de ore, nu se merita sa cari o a patra lanseta cu tine, mai ales cand pescuiesti pe o balta suprapopulata cum este Moara Vlasiei.

Acestea fiind zise, o partida perfecta pentru mine, cu 2 pesti frumosi.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu